Založ si blog

Príroda nás aj stvorila a príroda nás aj zničí. . . .

…ak už budeme viac neprospešní ako prospešní.

Vy ktorí poznáte moje úvahy, pravdepodobne viete že nie som žiadny pomätený Greenpisák.
Snažím sa myslieť racionálne, to znamená že aj nejaká obeta pre život človeka je potrebná.

Nemám zlosť ak sa testuje nový dôležitý liek na zvierati. No mám pred tým zvieraťom rešpekt. Zlosť mám však vtedy ak sa testuje nový pleťový krém na živom zvierati. Nech ho skúšajú na nejakej krásavici. Za peniaze dnes zoženiete dobrovoľníka na všetko.

Takisto nemám zlosť ak sa zabije zviera aby sa nasýtil človek.
Na zlosť mám vtedy ak sa zabije zviera len tak z rozmaru, lebo poľovačka cez víkend, lebo parožie, lebo kokeš v nose. Atd.

Necítim zlosť ak sa zreže starý nebezpečný strom na rušnej ulici v meste ktorý sa každú chvíľu môže vyvrátiť. Necítim ani zlosť ak si niečo vysadíme a si to aj zožnieme. Vrátane stromov.
Ale najradšej by som zrovnanal so zemou každú hnusnú polyfunkčnú zlepeninu (typicky Lekaren, banka, kaviareň. ) Alebo veľké parkovisko.  Ktorému muselo uvoľniť cestu niekoľko krásnych zdravých stromov.
Ak poznáte moje úvahy tak asi tušíte že vnímam spoločnosť celou svojou hĺbkou. A v tomto prípade vnímam niečo neuveriteľné. Rozmohol alebo rozmnožil sa aký si vred na našom myslení. Teda na myslení mnohých z nás aby som bol presnejší.
Ako by som to nazval. Možno, akési nepochopiteľné popieranie významu prírody pre človeka.
Všimol som si že výskyt týchto ľudí je väčší hlavne u takých metropolitnejších typov a shopoholikov, trendy ľudí, proaktivnych ako si hovoria..viete akých mám na mysli. No ak sa jedná o peniaze privrie oči nad ničením matky prírody aj ťažko konzervatívny typ.
Ja matku prírodu beriem ako nášho stvoriteľa ako inkubátor vdaka ktoremu žijem.
Na prírode je závislé všetko a všetko čo máme pochádza z prírody a je inšpirované prírodou. Koniec koncov prírodné vedy posunuli našu spoločnosť na tak vysokú technickú úroveň. Nikdy by sme bez pochopenia prírodných zákonitostí nemali ani tie naše smartfóny ani energie ani stroje…nič.
Príroda nás tvorí. Či sa to niekomu páči alebo nie každý z nás vznikol neuveriteľne komplikovanou náhodou. Každý kto sa trošku zaujíma a reprodukčnú vedu isto vie o čom hovorím.
Celé naše telo je stvorené zo živého prírodného materiálu. Tak by sme sa k nemu aj mali chovať. Dopriať mu les, kontakt zo zvieraťom, dopriať chodidlám trochu trávy, dopriať deťom trochu hliny v ústach. Jednoducho žiť. Príroda nám neublíži, len si musíme uvedomiť aké je naše miesto v tomto vesmíre organizmov na tejto zemi. Ináč povedané treba sa prispôsobiť prírode nie opačne.
Sme súčasť prírody musíme hrať jej hru. Ináč to nejde. Skúsme tú prírodu opäť pozorovať ako Naši predkovia. Všimnite si ako je efektívna ako krásne všetko recykluje. Aká je nekorupčná.“ Nemôže sa stať že jeden vyvolený strom vysaje živiny z celej planéty a bude vysoký až do vesmíru“. Všetko má v tej prírode svoje hranice, každý má svoju úlohu, funguje úplne dokonale. Preto je tu uz miliony rokov a bude tu aj po nás.
Preto ak chceme ako spoločnosť vydržať musíme sa inšpirovať hlavne matkou prírodou. O tom som presvedčený.
Lebo pre planétu zem sme asi tak dôležití ako mazľavý bakteriálny povlak na dlažbe pri bazéne. Aj svojou veľkosťou. Vieme uškodiť, no sme odstranitelní.
No aj keď neviem kam sa naša spoločnosť v budúcnosti dostane. Aj keby sme vymysleli to najhoršie peklo na zemi, v jednom som si istý. Nebudeme tu naveky. Zem sa v pravidelných cykloch zase raz zbúri. Prevráti zem, pohltí všetko a vyrastie nová tráva nové stromy ale už bez nás. Presne tak ako keď kultivujete pôdu.
Čo si myslíte prečo sme stále tak chorý, trpíme depresiami, strácame plodnosť, slábne nám imunita a mohli by sme menovať veľa takzvaných civilizačných chorôb.
Lebo hráme divadielko na tejto zemi. Po každom dotyku s prírodou si umývame ruky ale neváhame na seba na vzájom hádzať tú najhnusnejšiu špinu.
Ale už nechcem negatívne.
Skúste sa niekedy v lete, keď bude v meste 42 stupňov, postaviť pod umelú striešku a postaviť sa pod veľký košatý strom. Rozdiel pocíti každý. O chvíľu to bude aktuálne, a ja si myslím že tento príklad hovorí za všetko. Len príroda nám poskytuje tie najúžasnejšie riešenia.
Neničme ju prosím. Inšpirujme sa ňou.

 

Exkluzívny rozhovor s umelou inteligencou o demokracii

24.01.2023

O umelej inteligencii (A.I.) sa v posledných časoch hovorí veľmi veľa. Hlavne preto že v posledných rokoch zaznamenala veľký pokrok. No treba podotknúť že túžba ľudstva zostrojiť stroj ktorý bude mať ľudské schopnosti je veľmi stará. Začalo sa hovoriť aj aplikovaní A.I. do súdnictva. a iných rozhodovacích procesov. Ostal som zhrozený. Kam sa podelo ľudstvo? No [...]

Za všetko môžeš ty, ja, aj oni

22.01.2023

Tento blog je tak trošku odpoveď na moj minulý blok a jeho debatu pod ním. Som rád že moje úvahy podnecujú reakcie. Bol by som ešte radšej keby podnietili plodnú debatu. Ale to už z našej podstaty nie je možné. Slovenský národ má okrem pekných vlastností aj veľmi veľa zlých. Skúsim ich vymenovať pomocou slovných výrazov v niekoľkých bodoch. -sýty hladnému neverí [...]

Nedemokratické referendum

22.01.2023

Áno referendum je zo svojej podstaty velmi demokratické. No svoju demokraciu stráca ak je podmienka na platnosť referenda tak vysoko. (Konkrétne 50percentná účasť. ) Prečo? vysvetlím. V referende su v zásade len dve odpovede. ÁNO a NIE. Ak chcete hlasovat ÁNO tak mate len jednu možnosť: ist hlasovať. No tí čo chceju odpovedať NIE maju dve možnosti. Bud sa pustia do fér [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 48214x
Priemerná čítanosť článkov: 2679x

Autor blogu

Kategórie