Založ si blog

Nedemokratické referendum

Áno referendum je zo svojej podstaty velmi demokratické.

No svoju demokraciu stráca ak je podmienka na platnosť referenda tak vysoko. (Konkrétne 50percentná účasť. ) Prečo? vysvetlím.

V referende su v zásade len dve odpovede. ÁNO a NIE.

Ak chcete hlasovat ÁNO tak mate len jednu možnosť: ist hlasovať.

No tí čo chceju odpovedať NIE maju dve možnosti. Bud sa pustia do fér súboja a pôjdu hlasovať alebo jednoducho neprídu, znížia účasť a zneplatnia referendum a tym sa splní ich NIE. Pekne však? Čiže ANO poviete len jedným spôsobom a NIE dvomi.

Ja by som povedal že účasť tých ktorí chceli do budúcnosti väčšiu silu pre národ skrátiť prípadné škodo-vládnutie hociktorej budúcej vlády dopadla velmi dobre. Referendum zneplatnili voliči opačného názoru ktorí ho zmarili. 1.1milióna ľudí je obrovské číslo. No ved povedzte kedy sme sa Slováci naposledy zhodli v jednej veci v tak veľkom počte? Nieje tomu tak dávno čo stačilo 720tis ľudí na jednoznačne víťazstvo OLANO. Teraz však ani 1.1milóna nemá váhu. A to je zle

Predstavte si žeby bola účasť ako pri parlamentných voľbách. Jednoduchým počtom by ste zistili ze účasť by bola nad 50percent. A ak by ANO povedali len títo voliči ktorí povedali včera ANO tak by bolo referendum úspešné z minimálne cca 60 % prevahou ľudí co chceju zmenu a odpovedia ANO.

 

Bohužiaľ tá naša demokracia sa javí ako virtuálna. Nástroje máme ale nedaju sa v realite použiť.

Exkluzívny rozhovor s umelou inteligencou o demokracii

24.01.2023

O umelej inteligencii (A.I.) sa v posledných časoch hovorí veľmi veľa. Hlavne preto že v posledných rokoch zaznamenala veľký pokrok. No treba podotknúť že túžba ľudstva zostrojiť stroj ktorý bude mať ľudské schopnosti je veľmi stará. Začalo sa hovoriť aj aplikovaní A.I. do súdnictva. a iných rozhodovacích procesov. Ostal som zhrozený. Kam sa podelo ľudstvo? No [...]

Za všetko môžeš ty, ja, aj oni

22.01.2023

Tento blog je tak trošku odpoveď na moj minulý blok a jeho debatu pod ním. Som rád že moje úvahy podnecujú reakcie. Bol by som ešte radšej keby podnietili plodnú debatu. Ale to už z našej podstaty nie je možné. Slovenský národ má okrem pekných vlastností aj veľmi veľa zlých. Skúsim ich vymenovať pomocou slovných výrazov v niekoľkých bodoch. -sýty hladnému neverí [...]

Arogantní hlupáci

18.10.2022

Dobrý deň prajem. dlho som už nič nenapísal. No udialo sa toho toľko že som tu zas. Myslím si že každý bez ohľadu na to do ktorej skupiny ľudí patrí musí uznať že žijeme v chorej spoločnosti. Niečo sa deje. Ale čo? Som ročník 83 . Taký myslím že akurát. 🙂 Zažil som tak z každého rožku trošku. Do školy som nastúpil v roku revolúcie. Chlapčenské zážitky [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 48426x
Priemerná čítanosť článkov: 2690x

Autor blogu

Kategórie