Komu treba predvolebné prieskumy?

30. októbra 2019, jandokan, Nezaradené

Nestíham sa diviť ako úboho massmediá bojujú proti moratóriu na prieskumy.

Teraz som dočítal článok v Novom Čase. To keď poviem že sú to len posluhovači západu je to najvlúdnejšie čo o takom denniku a jemu podobných môžem povedať.

Tak poďme pekne po poriadku.

V prvom rade sa zamyslime na čo je dobrý predvolebný prieskum pre občana ktorý sa má slobodne rozhodnúť? Informácií dôležitých pre správne rozhodnutie má v médiách neúrekom. Články, predvolebné rozhovory a debaty, súpis káuz ale aj úspešných činov toho či onoho politika.

To ako bude voliť náš sused by nás zaujímat nemalo tak ako nás nezaujíma že sused má rád blondínky keď ja mám rád brunetky. Jednoducho každý by mal svoje rozhodnutia robiť podľa vlastného svedomia a vedomia.

No dobre. Obhájca manipulačných mediálnych techník povie: ale to je len informácia…každý nech s ňou naloží ako chce. Áno pre človeka z vlastným rozumom je to len informácia. No mediálne smeti na Slovensku však veľmi dobre vie aký je bežný slovenský občan. A náležite to zneužíva. Klasický typ slovenského občana totiž už nejak podvedome nejde proti prúdu. A keď si prečíta týždeň pred voľbami že jeho favorit má 2 percentá a iný má 20 tak si bohužiaľ väčšinou povie: „tak načo budem voliť toho svojho keď aj tak nemá šancu. “ áno, a tu sa začína manipulácia. A keď k tomu pridáme fakt že tie prieskumy sa robia väčšinou na 1000 alebo 1500 respondentoch, súdnemu človeku musí žlč vykysnúť že kvôli takému „reálnemu“ prieskumu sa veľa ľudí odvráti od svojho favorita.

Neobstojí ani argumentácia profesionality médií, Maťovič konečne zo seba dostal to čo napríklad Martin Daňo tvrdí už roky, že sú tu mediálne presstitútky. A verte tomu že nie len Kočnerova kamarátka ktorá písala v záujme Smeru. Kávičky, shoppingy, smažkovský štýl života nový Iphone každý rok, či dovolenky niečo stoja a výnimkami niesú ani iní novinári.

Čo nám z toho vychádza? Predvolebné prieskumy potrebujú hlavne samotné strany ktoré používajú (zo západu dovezené) mediálne predvolebné manipulačné techniky.

Napriek tomu podľa môjho názoru stačí mesačné moratórium. Nemám nič proti prieskumom v dostatočnom odstupe od volieb. Pre voličov je to zaujímavosť a pre politikov informácia ktorú môžu využit napr. na spájanie strán. Nič viac.